Vad ska jag välja?

Idag så ska jag enligt min pluggisplanering ha bestämt talämne. I brist på fantasi så gick jag till Illustrerad Vetenskaps-tidningarna för inspiration. Så nu står det mellan:

*Lejonen har kuvat AIDS. - Handlar om hur majoriteten av alla kattdjur bär på HIV/AIDS utan att visa nämnvärda sympton.
*Costa Rica-kloten. - Handlar om mystiska klot som finns på Costa Rica som ingen egentligen vet någonting om.
*Storstäderna Exploderar. - Handlar om hur våra städer expanderar och vad det leder till.
*Påskön. - Handlar om ön som bebos av över åttahundra stenansikten, gjorda av öns befolkning fast ingen vet varför.
*Den Förbjudna Staden. - Handlar om hur den förbjudna staden har gått från förbjuden till turistattraktion på mindre än etthundra år.
*Här får alla fingret. - Handlar om apors traditionella tilitsvisningar, med hjälp av sina kloförsedda fingrar.

Jag vet - inte världens roligaste kanske, men jag finner det faktiskt som intressanta saker. Favoriterna är Storstäderna Exploderar, Den Förbjudna Staden och Här får alla fingret. Äsch jag vet inte. Jag får väl sova på saken...

Kommentarer
Postat av: malin

tycker definitivt att "storstäderna exploderar" lät som det mest intressanta alternativet!

2007-02-27 @ 10:25:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback