Mörbultad.

Så det blev ännu ett utomhuspass idag. Denna gång så inkluerades förutom F även P. Den sistnämnde tog dock hem kalkonpriset då han ramlade omkull genom halkning då F skulle knuffas utför slänten. Klarade sig dock som tur var utan skador, och hans imitation av en klubbad säl kommer att minnas för evigt.

Själv blev man knuffad, påhoppad, dragen, snöbollskastad, slängd, omkullslängd och mycket mer. Dessa saker utfördes självklart tillbaka som tack. Någon kom på den brillianta idén (finns risk för att det var en viss artonårig tjej) att vi skulle gå längs med sjön. P med gummistövlar gick på stöpisen medan jag och F kämpade på inne vid land. När jag skriver kämpar så menar jag kämpar. Det är nämligen en väldigt smal stig med branta kanter. Dessa kanter syns inte längre på grund av snön. Dessutom så var det även drivor. Allt detta gjorde att det blev lite osäkert när man skulle kunna gå ordentligt och när man skulle ramla igenom och stå med snö över knäna. Dessutom så pågick nyss nämnda aktiviteter samtidigt.

Det hela avslutades med ett regelrätt snöbollskrig. Något som jag för övrigt är extremt dålig på. Jag har ingen bra kastarm.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback