I Drömmarnas Land.

Jag är så äckligt trött. Mitt mål för dagens morgon var att stanna i sängen till det alpina - alltså till klockan 09.45. Så blev det såklart inte. Nej, någon gång mellan åtta och halv nio så var jag såklart uppe. Jag blir så trött på mig själv. Kan jag inte få sova länge någon gång?

Jag sov faktiskt grymt bra inatt. Detta på grund av drömmarna. Jag tror jag vaknade till tre eller fyra gånger i natt men eftersom att jag trots det lyckades återkomma till samma dröm gång på gång så störde det mig inte alls. Personerna byttes ut titt som tätt men grundtanken var hela tiden den samma. Tror att varenda kille jag någonsin mött och inte äcklats av passerade under natten. Förstår att detta för den oinvigne kan låta slampigt - men det var faktiskt ingen snuskig dröm. Åtminstone inte vad jag minns, allt jag kommer ihåg är delar som inte alls hör ihop.
*hårfrisörskan T
*min gamla höga säng
*en jätteskön soffa
*en massa barn
*något slags dagsverksamhet för barn
*en massa leksaker
*"gosigheter"
*en grusväg
*neonskyltar
*ett stängt köpcentrum
*fel tid hos frisören, skulle komma tillbaka om en och en halv timme - hon höll på med omöjliga slingor
*en bok där det stod helt underbara saker skrivna om mig
*en disktorkhandduk
*i princip hela min klass (eller var det bara en klass, tror det förresten, minns inga ansikten från klassbilden?)
*bekväm värme
*presenter
*jobbiga föräldrar till tidigare nämnda barn
*föräldralösa barn
*små djur, kanske fåglar?
*en bil.
Tror att det var allt jag minns. Låter kanske inte som en bra dröm, men var en skön atmosfär, känsla. Drömmer den gärna många gånger igen.

Trots detta är jag alltså übertrött.

---

Obeskrivligt besviken på Sveriges bästa slalomlag någonsin. Blev uppriktigt upprörd då Byggmark åkte ur!
Men var väl tur att det i alla fall var ett par åkare av de totala medverande som kom ner.

---

Jag har inte gjort någon läxa idag. Överhuvudtaget. Har därför lite lätt panik. Lär ju nämligen inte göra något sådant i morgon heller...

---
Mer I En Annan Del Av Köping!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback