Gentlemanna ligister och diviga änglar.

Idag har varken varit eller inte varit. Den har bara passerat.
Hade tänkt att ta första bästa buss hem idag, men fick lite saker att ordna så fick ta en några bussar senare. Dessutom så hann jag under den väntetid som blev springa lite på stan. Vilket reducerade i att jag nu är omkring hundrafemtio kronor fattigare. Det blev ett par gudomliga örhängen. Och det på fler än ett sätt; var nämligen änglar på dem. Var ett par lång med ängla längst ner och högra upp fanns det en kula och en platta där det stod DIVA ingraverat och så vidare.Var i alla fall extremt fina. Fanns även ett par jättefina som var som stora kors. Älskade dem verkligen men jag lade band på mig. Är nämligen tveksam till om de är värda sjuttio kronor då jag redan har ett par örhängen som är kors på, helt annan stil men i alla fall. Dessutom en jättebra casual ögonskugga, en svart kajalpenna och en vässare. Dessutom så slank det med en anteckningsbok med stor spiralrygg och hårda pärmar. Har nämligen tröttnat på att varje seriös indvalsdag dra fram min gamla med insekter på. Så istället köpte jag en spygrön med guldaktigt mönster på... Tyvärr så betyder det här att jag ,åste skriva om anteckningarna som står i den gamla så att jag har med mig dem i den nya. Mindre roligt. [Har även hittat en parfym som jag nog ska inhandla.]

För att återgå till bussen. När jag väl kom till busstationen, ungefär en tio minuter - en kvart innan bussen skulle gå så var det iskallt. Anledningen till min tidiga ankomst var att de alltid släpper på ganska så tidigt på just den bussen. Tyvärr så var det inte så idag. Det var fullt med folk där och alla förfrös nog någon kroppsdel under tiden som vi väntade. Fem minuter efter att bussen ska ha åkt som kommer Herr Busschaufför lugnt spatserandes och börjar släppa på folk - efter att han har ägnat tre minuter åt att få igång maskinen som skriver ut biljetter såklart. Folk var såklart som galna på grund av kylan samt av rädslan över att inte få någon sittplats. Var två halvskumma figurer som stod och drev med alla. Två herrar i tjugotreårsåldern som, ärligt talat, såg väldigt skräckinjagande. Visade sig dock att utseendet var missvisande då de var verkliga gentlemän och såg till att jag fick gå före. Tackar!
Spenderade sedan x antal minuter bredvid en äldre herre som läste om sociala faktorer eller något sådant, minns inte. Oavsett vilket, så hade jag i princip kommit hem tidigare om jag hade åkt bussen som gick efter den jag åkte med.


Helg!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback