Olympia.

Kan stolt meddela att mitt lag vann olympiaden, väldigt överlägset till och med. Vi var helt enkelt utan konkurrens på gåihopsattavidbenen-grenen. Väldigt underligt att de inte överröste oss med plus för det dock. Måste såklart även framhäva min egna träff med frisbeen på ölbacken.
Priset vi fick var det överlevnadskitt som varje medveten student behöver:

En fribiljett till Campushallen
Tre portionspåsar Gevalia Instant
En nyckelring från studensbostäder
En kondom sponsrad av Gouda Reseförsäkringar.
Dessutom så fick vi som en bonus en vattenflaska som det står campushallen på.

Mina nya fina skor är dock inte så fina längre. Jag trodde nämligen att vi skulle direkt till sittningen, men icke. Först skulle det lekas på en geggig gräsplätt. Inte bra för skorna med andra ord. Inte alls. Vilken tur att jag inte valde lackklackarna som jag vid ett tillfälle övervägde.
Det upptäcktes även snabbt att toga inte är jättesmickrande för figuren, speciellt då de görs mitt ute i ingenstans [läs: gräsplätt vid Flamman]utan tillgång till spegel eller verktyg som gör att den sitter åt där den ska. De är inte heller speciellt praktiska när man ska kliva över till exempel snören. Fast måste ju ändå erkänna att det är lite status i att kunna knyta en toga.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback