Endast negativa tankar cirkulerar.

Klockan börjar närma sig halv ett och det enda jag åstadkommit hitintills är åskalyssning, bokläsning samt frukost. Och då har jag ändå varit vaken sedan klockan åtta. Jag har alltså inte packat något än. Är dags att komma igång med det nu. Är slutspurten idag. Känns bara så obeskrivligt omotiverat. För tänk om jag inte kommer in? Då är det bara att vända bilen tillbaka till hamnen för att se fastlandet försvinna i fjärran... Ska jag då packa upp allting igen?

Ärligt talat så har tvivlen idag vuxit sig enorma. Tänk om alla de där trettiofyra plus de två som står före mig i kön tackat Ja. Tänk om det inte finns en plats över till mig när studera.nu äntligen behagar att slå upp sina nätbaserade portar? Hur hemskt kommer det inte att bli då, hur dåligt kommer jag inte att må? Känner att jag inte är redo för ett sådant nederlag. Trots det så finns det en liten del av mig som faktiskt inte vill komma in. En som säger att jag ändå inte kommer klara av det.
- Nej, att säga att detta är en glad dag vore helt fel. Helt jävla fel.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback