Den segaste sirap.

Det känns som om hela jag har fyllts av den segaste sirap som någonsin framställts. Varje rörelse, varje tanka - allt känns täckt i det. Jag har ärligt talat inte gjort så mycket mer än att ligga i sängen idag. Som tur vad hade jag inte massa saker jag borde ha gjort idag; som att tvätta, handla mat, städa, packa upp mina saker och andra precis lika roliga sysslor. Tur det...

---

Igår så hamnade jag efter många omständigheter inte på hajk utan istället så fann jag mig själv i en lägenhet i det så vackra Ryd. Spenderade kvällen hos en kompis, hennes pojkvän samt hans grannar. Taco och dansmatta stod på schemat. Jag undek dock väldigt framgångsrikt dansmattan hela kvällen. Men redan då så satte segheten in så när jag någon gång efter tolv begav mig hemåt -på min cykel som nu saknar inte bara en, utan två ekrar i bakhjulet- så kunde jag knappt hålla ögonen öppna. Jag hade i alla fall väldigt roligt. Speciellt på slutet då den uppenbara nedsättningsförmågan hos de dansande visades upp som påföljd av ölen. De blev då ännu sämre än vad de var första gången.

---

Om några timmar är det dags att byta ut lakanet i sängen mot ett att linda kring kroppen. Är nämligen togasittning ikväll. Känns trist att jag inte har några mer passande skor, men ballerina alternativt lackklackar vilket jag nu väljer fanns kanske back then? Eller kanske inte. Även osäkert om det fanns senapsgula handväskor då? Synd att jag måste ha med mig långärmat, annars hade jag kunnat ha min lilla yttepytteväska - hade i alla fall varit lite bättre.

---

Nej, men om man skulle ta och gå och duscha... Snart...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback