Låt bli visningsbilden om du är ofotogenisk!

Något som jag aldrig har förstått mig på är varför människor lägger ut fula visningsbilder på sig själva. Vare sig det är på bloggen, någon community, msn eller vad det nu kan vara. Inser man inte själv att bilden kanske inte riktigt är så gynnande för sig själv och vad männsikor tror och tycker om en? Personligen så lyckas jag aldrig behålla en visningsbild på mig själv. Även om jag gillar den från början så hittar jag alltid till slut någonting som stör mig på bilden och så måste jag ta bort den. Och då är jag ändå perfekt! Jag blir bara inte bra på bild, och jag är medveten om det och håller mig därför ifrån kameror. Jag tycker att det är många fler där ute som borde inse det. Och visst ställer även jag upp på bild någon gång ibland, men inte använder jag det inte som visningsbild inte. Kanske är dags för er där ute som, precis som jag, inte är speciellt passade för kameran att inse det och inte lägga ut avskräckande bilder på er själva.
Visst kan det låta utseendefixerat, men har ni någon gång sett Idol? Är precis samma sak. Enda skillnaden är egenskapen att inte se bra ut på kort, istället för egenskapen att inte ha en bra röst.

Nu säger jag inte att det är omöjligt, finns självklart undantag då även en ofotogenisk person som jag klarar av att se bländande ut på kort. Det gäller bara då att inte börja tro att man kan rusa iväg och till Idol och bli nästa person att förlora finalen och därmed bli större än vad ettan någonsin har en chans att bli.


Kommentarer
Postat av: johanna

svar: haha oj vad skönt att höra att man inte är ensam!! =)
ovanstående kände jag oxå igen mej mkt i faktiskt, trots det lägger jag ut mer eller mindre lyckade visningsbilder överallt.. för egen del kan jag förklara det med att man tar 1000000 bilder och inser att inte en enda blir lyckad. sen tar man en till och desperat inbillar man sej att DEN vart bra, så då lägger man ut den. man inser dock att den var inte så jäkla bra egentligen, och kommer underfund med att man kanske borde undvika kort i fortsättningen. men visningsbilden får ligga kvar, eftersom det är den enda bilden man har kvar på sej själv!
min erfarenhet av det hela.. ha det bra! =)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback