Jag.

  Idag så var jag inte i skolan. Jag vaknade med en grym huvudvärk och ställde om väckarklockan en timme för att då förhoppningsvis kunna gå till skolan - jag hade nämligen alldeles för mycket att göra i skolan för att stanna hemma. När lyckades dock inte somna om helt och när väckarklockan sedan ringde så insåg jag att skolan var utesluten - huvudvärken hade blivit värre. Det är ingen vanlig huvudvärk heller, den börjar liksom i och bakom ögonen och sprider sig sedan för att i slutet övergå till illamående. Så jag stannade hemma.
  Runt halv ett började jag sakta men säkert likna en människa igen, och nu så börjar huvudvärken försvinna helt.

---

   Lite vettigheter har jag dock lyckats utföra idag. Jag avslutade vår prenumeration på Kalle Anka Pocket, för att istället starta en på Vetenskapens Värld. Så snart är jag den lyckliga ägaren av en trådlös vädeleksstation - man fick välja vilken premie man ville ha, och eftersom jag redan har UBS och mp3 så...
  Jag måste erkänna att det tog emot att säga upp Kalle Anka. Min åsikt är nämligen att man inte kan bli för gammal för Kalle. Från börja, för X antal år sedan, då vi började prenumerera så var det för F:s skull - men nu för tiden är det i princip bara jag som läser dem -> och jag är Jävligt Stolt över det!, haha.
Illvet berodde på att det kom reklam om det i dag i brevlådan och jag har alltid velat ha tidningen. Eller jag ville åtminstone, och eftersom att jag är helt ha-galen så kunde jag självklart inte låta bli. Jag är nämligen väldigt impulsiv när det kommer till saker. Jag ser något och måste bara ha det, köper det och efter en dag eller så så har jag tröttnat... That's me!
  Dessutom så fick jag idag iväg papprena till betalkortet, så snart så lipper jag springa till bankomaten varje gång jag ska köpa något - något som jag har en känsla av kommer bli väldigt jobbigt för mitt saldo. Förut, när jag var tvungen att gå till bankomaten först så betydde det alltid att jag fick lite betänketid innan jag köpte, och den tiden var ofta nog för att hindra mig från att köpa totalt onödiga saker. Inte alltid - men då och då. Detta "hjälpmedel" mot mitt tidigare nämnda ha-begär kommer ju inte finnas där längre så jag lär köpa en hel del dumma grejer... Men det blir ju ett problem då.

---

Imorgon så blir det åter igen skola, dock så vet jag inte hur dags för läraren hade skrivit något mail som inte riktigt är tydbart för mig som inte var där idag så jag ska försöka få tag på någon och fråga. Efter så ska jag på stan med P och kanske till någon liten håla där de sålde... plåt? Jag vet inte riktigt, jag lyssnade inte så noga - var inte så intresserad. Var egentligen meningen att jag skulle ha gjort det idag, men jag blev ju sjuk.
  Dessutom så måste jag försöka köpa fars dag presenten imorgon - men den finns på Intersport, och det ligger ju inte direkt i City. Synd att man inte har körkort, haha.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback