Vacker som en Delfin; Glömsk som en Guldfisk

  Jag kan verkligen inte komma ihåg en endaste sak jag gjort idag. Inte ens om jag anstränger mig mitt allra bästa. Jag vet dock vad jag inte har gjort. Det omfattar läxor samt städning. Jag vet att jag har gjort saker, men kan inte minnas vad.

---

  Vad jag dock vet är att jag för ungefär tio minuter sedan spelade spindelharpan. Det minns jag för att jag då kom fram till en vidrig sanning: Jag skulle inte klara det utan M-tangenten. Det vill säga den man trycker på för att se om det finns någon möjlig flytt kvar. Det finns alltid minst två kvar när jag tror att jag är körd och måste lägga ut nya kort. Fast till mitt försvar så måste jag väl säga att jag kanske inte är sådär überkoncentrerad just för att jag vet att m-tangenten finns där för att hjälpa mig; läs: för att få fuskhjälp.
  Nej, då är hjärter mycket roligare. Även om spelet fuskar. Men igår, eller om det var dagen dessförinnan,  så vann jag faktiskt två eller tre gånger!

---

  Drömde jättekonstigt i natt. Det värsta ör att jag inte riktigt kan placera det, för jag är övertygad om att jag antingen har drömt exakt samma dröm tidigare eller läst en bok som handlade om precis det jag drömde. Jag minns att jag i drömmen tänkte det som en grej i en bok, men för det behöver det ju inte varit något jag läst. Var i alla fall vidrigt; och även att jag vaknade innan det hände så är jag helt övertygat om att jag dödade min första människa någonsin i handlingen genom att slänga någon ner på huvudet så att han bröt nacken. Hoppas att det var något jag återupplevde från en bok, för om det var en dröm som jag drömt tidigare så är risken stor att jag drömmer det igen. Och det vill jag inte.

---

  Vill verkligen inte till skolan i morgon. Eller någonsin igen heller för den delen. Jag vill låsa in mig på mitt rum, krypa in under täcket och aldrig mer komma fram igen. Fast det vore ju lite äckligt. Dessutom så blir det ju alltid så svårt att andas när man legat under täcket ett tag. Så det är väl bara att gå dit i morgon. Och dagen därpå, och därpå och... Jag tror att ni förstår upplägget.

---

  Nej, nu har jag gnällt nog för den här gången. Dessutom så borde jag verkligen läsa lite på redovisningen som jag förhoppningsvis kommer ha i morgon. Sannolikheten att jag gör det är ju väldigt liten; och eftersom att det inte känns som att uttrycket "Det är tanken som räknas" inte gäller i det här fallet så får jag istället ägna mig åt att ha dåligt samvete för att jag inte pluggar!
Vi ses i morgon alla som jag ser då!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback